Meteen naar de inhoud

Algemene voorwaarden

Opdrachtnemer:

Mevr. C.J.C.M. Verpaalen, eigenaar Cindesign.

 

Opdrachtgever:

Iedere natuurlijke of rechtspersoon met wie Cindesign een overeenkomst sluit, dan wel onderhandeld over de totstandkoming daarvan, of aan wie Cindesign een offerte uitbrengt.

 

OFFERTES, OVEREENKOMST EN BEVESTIGING

  1. Algemeen

Deze voorwaarden zijn van toepassing op alle offertes en overeenkomsten, leveringen en diensten tussen de opdrachtgever en Cindesign, tenzij anders is afgesproken en dit schriftelijk is bevestigd. De voorwaarden zijn bij het aangaan van de overeenkomst bekend bij beide partijen. Deze voorwaarden zijn in te zien via de website (www.cindesign.nl). Door het accepteren van offertes of door het sluiten van een overeenkomst met de opdrachtnemer, doet de opdrachtgever uitdrukkelijk afstand van de toepasselijkheid van haar eventuele inkoop- of andere voorwaarden en aanvaardt zij de toepasselijkheid van de algemene voorwaarden van de opdrachtnemer. Bij het verlenen van opdracht wordt ervan uitgegaan dat de opdrachtgever op de hoogte is én akkoord is gegaan met de toepasselijkheid van deze algemene voorwaarden. Indien één of meerdere bepalingen in deze algemene voorwaarden op enig moment geheel of gedeeltelijk nietig zijn of vernietigd mochten worden, dan blijft het overige in deze algemene voorwaarden bepaalde volledig van toepassing.

 

  1. Offerte

Offertes zijn vrijblijvend tenzij uitdrukkelijk anders is overeengekomen. De offerte bevat een eenduidige werkomschrijving van alle te verrichten werkzaamheden inclusief prijsvorming. Wanneer de oorspronkelijke inhoud van de opdracht verandert, kan de prijsopgave gewijzigd worden. Cindesign is niet gebonden aan de voor de opdracht gegeven prijs wanneer blijkt dat de opdrachtgever meer werkzaamheden verlangt dan is afgesproken. Er is geen verplichting tot levering van een gedeelte van de opdracht tegen een overeenkomstig gedeelte van de voor geheel opgegeven prijs. Aanbiedingen of offertes gelden niet automatisch voor toekomstige orders. Tenzij anders wordt vermeld, geschieden prijsopgaven door de opdrachtnemer onder voorbehoud van prijswijzigingen. Indien na de datum van de offerte c.q. na de datum van de totstandkoming van de overeenkomst omstandigheden optreden die van invloed zijn op de overeengekomen prijs, zoals verhogingen in de prijs van materialen, is de opdrachtnemer gerechtigd deze verhogingen door te berekenen in de prijs.

 

  1. Opdrachtbevestiging

Opdrachten dienen door de opdrachtgever schriftelijk of per mail bevestigd te worden. Indien de opdrachtgever dit nalaat, maar er desondanks mondeling mee instemt dat Cindesign een aanvang met het uitvoeren van de opdracht maakt, dan zal de inhoud van de offerte als overeengekomen gelden.

 

DE UITVOERING VAN DE OVEREENKOMST

  1. Verstrekken van gegevens

De opdrachtgever verplicht zich tot een tijdige levering van benodigde volledige, kloppende en duidelijke gegevens en/of materialen. Levering van onvolledige/ondeugdelijke en/of onduidelijke gegevens of materiaal blijft voor risico van de opdrachtgever.

  1. Vertrouwelijke Informatie

De opdrachtgever en Cindesign verplichten zich bij het aangaan van de overeenkomst tot het vertrouwelijk behandelen van alle informatie.

 

  1. Wijziging in de opdracht

Wijzigingen met betrekking tot de opdracht moeten tijdig en schriftelijk door de opdrachtgever bekend worden gemaakt aan Cindesign. Als dit mondeling gebeurt is het risico voor de uitvoering van de wijzigingen voor rekening van de opdrachtgever. De inhoud van de geaccordeerde offerte/orderbevestiging is bepalend voor de inhoud van de overeenkomst en dus de uit te voeren werkzaamheden.

 

GEBRUIK VAN DIENSTEN/ PRODUCTEN VAN DERDEN

 

Gebruik van diensten / producten van derden met betrekking tot de opdracht zijn voor rekening en risico van de opdrachtgever. Cindesign kan als tussenpersoon optreden; hier staat een vooraf afgesproken vergoeding tegenover. Wanneer betaling aan derden via Cindesign verloopt is zij gerechtigd van de opdrachtgever een voorschot op de kosten te verlangen.

 

  1. Termijn en levering

De tussen opdrachtgever en Cindesign overeengekomen leveringstermijnen zijn indicatief en niet als definitieve termijnen aan te merken, tenzij schriftelijk anders is overeengekomen. Bij wijzigingen in de oorspronkelijke overeenkomst kan de overeengekomen levertijd overschreden worden.

 

  1. Leveranties

Alle geleverde zaken blijven eigendom van Cindesign, zolang deze niet dan wel niet geheel zijn betaald. Voor de plantgarantie gedurende het eerste groeiseizoen van geleverde levende materialen wordt door Cindesign niet ingestaan, mits de verwerking en de verzorging aan haar is opgedragen. In dat geval worden, tenzij er sprake is van uitzonderlijke weers- en/of terreinomstandigheden, dan wel sprake is van overmacht, de planten (uitgezonderd wortelgoed) kosteloos vervangen. De eventuele aansprakelijkheid voor gebreken welke betrekking hebben op de geleverde materialen, is beperkt tot de voor het geleverde overeengekomen prijs. Ten aanzien van geleverde dode materialen geldt dat de aansprakelijkheid van Cindesign niet verder reikt dan op basis van de garantiebepalingen van de leverancier mogelijk is. Indien Cindesign de identiteit van zijn leverancier van dode materialen aan de opdrachtgever kenbaar maakt is de opdrachtgever verplicht om deze als eerste hierover aan te spreken, teneinde vergoeding van schade te verkrijgen. Cindesign is niet aansprakelijk indien de schade is te wijten aan opzet/schuld/verwijtbaar handelen, dan wel onoordeelkundig of oneigenlijk gebruik van de opdrachtgever.

 

AUTEURSRECHT, EIGENDOMSRECHT EN NAAMSVERMELDING

  1. Auteursrecht

Cindesign garandeert dat het geleverde door Cindesign is ontworpen en dat zij geldt als maker in de zin van de Auteurswet en als auteursrechthebbende over het werk kan beschikken. Auteursrechten zijn niet in de kosten van een ontwerp inbegrepen. De opdrachtgever verklaart geen inbreuk te maken op het auteursrecht of industrieel eigendomsrecht van derden en vrijwaart Cindesign van gevolgen uit oneigenlijk gebruik hiervan, tenzij anders overeengekomen.

 

  1. Eigendomsrecht

Alle intellectuele eigendommen van de door Cindesign ontworpen/tot stand gebrachte ontwerpen, schetsen, tekeningen, foto’s e.d. blijven bij Cindesign berusten, tenzij anders overeengekomen. De opdrachtgever mag de aan hem door de opdrachtnemer verstrekte ontwerpen uitsluitend gebruiken voor de uitvoering van het werk waarvoor de ontwerpen zijn opgesteld.

 

  1. Wijzigingen

De opdrachtgever mag zonder schriftelijke toestemming van Cindesign geen veranderingen aanbrengen in de voorlopige of definitieve ontwerpen, tenzij anders overeengekomen. Cindesign dient als eerste in staat te worden gesteld een door de opdrachtgever gewenste wijziging uit te voeren.

 

  1. Gebruik door Cindesign

Cindesign heeft de vrijheid alle ontwerpen te gebruiken voor eigen promotie en / of publiciteit.

 

HONORARIUM

  1. Honorarium en bijkomende kosten

In het overeengekomen honorarium zijn ook de, in het kader van de opdracht gemaakte kosten, in rekening gebracht zoals reis-, administratie- en software-, transport- en reproductiekosten. Prijsopgaven zijn inclusief BTW.

 

  1. Honorarium bij gewijzigde opdracht/meerwerk

Wanneer Cindesign meer of andere werkzaamheden moet verrichten als gevolg van onjuist verstrekte gegevens of materialen in de opdracht, zullen deze werkzaamheden apart in rekening worden gebracht. Wijzigingen van de opdracht die leiden tot minder kosten/werkzaamheden geven aanleiding tot een reële verlaging van het eerder tussen opdrachtgever en Cindesign overeengekomen bedrag. Meer- en minderwerk zullen, onverminderd de verplichting tot betaling van de hoofdsom, van te voren worden besproken en indien nodig worden geoffreerd, en na akkoord worden uitgevoerd.

 

BETALING EN AFNAME

16.Betalingsverplichting

Betalingen dienen plaats te vinden binnen 14 dagen na factuurdatum. Indien na het verstrijken van deze termijn door Cindesign nog geen (volledige) betaling is ontvangen, is de opdrachtgever in verzuim en is hij de wettelijke rente verschuldigd over het gefactureerde bedrag. Alle door Cindesign gemaakte kosten, zoals proceskosten en buitengerechtelijke en gerechtelijke kosten, daaronder begrepen de kosten voor juridische bijstand, deurwaarders en incassobureaus, gemaakt in verband met te late betalingen, komen ten laste van de opdrachtgever. De buitengerechtelijke kosten worden gesteld op ten minste 10% van het factuurbedrag met een minimum van 125 euro exclusief BTW.

 

17.Periodieke betaling

Cindesign heeft het recht zijn honorarium maandelijks in rekening te brengen voor verrichte werkzaamheden en gemaakte kosten ten behoeve van de uitvoering van de opdracht.

 

  1. Opschorting

Wanneer de opdrachtgever betalingsverplichtingen aan Cindesign niet nakomt heeft Cindesign het recht alle met betrekking tot de overeenkomst overgedragen rechten en leveringen op te schorten tot het moment dat aan de betalingsverplichting is voldaan. De opdrachtgever mag tot dat moment de ontwerpen niet gebruiken. Cindesign mag voldoende zekerheid voor de betaling verlangen en is gerechtigd de opdracht te staken wanneer deze zekerheid niet kan worden verkregen.

 

HERROEPEN EN BEËINDIGEN VAN DE OPDRACHT

  1. Herroepen van de opdracht

Wanneer de uitvoering van de opdracht of de levering van het werk door verzuim of overmacht wordt vertraagd of geannuleerd door de opdrachtgever, dient de opdrachtgever het volledige overeengekomen bedrag alsmede de reeds gemaakte kosten te betalen, onverminderd het recht van Cindesign verdere kosten of schadevergoeding te vorderen.

 

20.Beëindigen van de opdracht door opdrachtnemer

Wanneer enige verplichtingen niet of niet tijdig nagekomen worden door de opdrachtgever, bij faillissement of bij opschorting van betaling, is de opdrachtgever toerekenbaar in verzuim. In deze gevallen heeft Cindesign het recht zonder sommatie en/of rechtelijke tussenkomsten de overeenkomst geheel of gedeeltelijk op te schorten of te ontbinden, zonder tot enige schadevergoeding verplicht te zijn.

 

21.Beëindiging van de opdrachtgever

Bij gehele of gedeeltelijke annulering van de opdracht door de opdrachtgever dient de opdrachtgever alle in het kader van de overeenkomst gemaakte kosten te vergoeden. Alles onverminderd het recht van Cindesign op vergoeding wegens winstderving en uit annulering voortvloeiende kosten en/of schade.

 

  1. Overmacht

Ziekte en/of tijdelijke arbeidsongeschiktheid ontslaat Cindesign van het nakomen van de overeengekomen leveringstermijn of leveringsplicht. De opdrachtgever kan dan geen aanspraak maken op vergoeding van kosten en schade. Cindesign zal ziekte en tijdelijke of permanente arbeidsongeschiktheid zo spoedig mogelijk melden aan de opdrachtgever, de opdrachtgever heeft na ontvangst van deze melding gedurende acht dagen het recht de opdracht schriftelijk te annuleren, echter met de verplichting om het reeds uitgevoerde gedeelte van de opdracht te vergoeden.

 

AANSPRAKELIJKHEID

  1. Eigendommen van de opdrachtgever

Cindesign bewaart, gebruikt, be- en verwerkt zaken die haar zijn toevertrouwd door de opdrachtgever met dezelfde zorg als wanneer het om haar eigen zaken gaat. Indien de opdrachtgever dit risico verzekerd wil zien, dient hij daarvoor zelf zorg te dragen.

 

  1. Eigendommen van Cindesign

Bij beschadiging of tenietgaan van door Cindesign aan de opdrachtgever beschikbaar gestelde zaken als genoemd in artikel 9, wordt de schade in rekening gebracht.

 

  1. Aansprakelijkheid

Cindesign is niet aansprakelijk voor fouten in het ontwerp, wanneer de opdrachtgever een controle heeft uitgevoerd en zijn goedkering heeft gegeven. Cindesign is niet aansprakelijk voor fouten gemaakt door derden of voor fouten als gevolg van onduidelijke of onjuiste gegevens verstrekt door de opdrachtgever.

 

  1. Beperking aansprakelijkheid

Voor zover Cindesign verplicht zou zijn tot vergoeding van enige schade op grond van gebreken aan het geleverde, is deze schadevergoeding beperkt tot maximaal het factuurbedrag dat op het geleverde betrekking heeft, verminderd met de door Cindesign gemaakte kosten voor de inschakeling van derden.

 

  1. Verval aansprakelijkheid

Opdrachtgever vrijwaart Cindesign van aansprakelijkheid voor en de gevolgen van aanspraken van derden wegens schade, opgetreden in verband met door Cindesign aan opdrachtgever geleverde diensten. Elke aansprakelijkheid vervalt door het verloop van één jaar vanaf het moment dat de opdracht is voltooid.

 

INSPECTIE EN KLACHTEN

  1. Inspectie

Opdrachtgever is verplicht de door Cindesign geleverde diensten en/of leveranties zorgvuldig op eventuele onjuistheden en/of gebreken te controleren en hierover binnen 8 dagen na ontvangst aan Cindesign te reageren. Bij gebreke van (tijdige) reactie, wordt opdrachtgever geacht akkoord te zijn.

 

  1. Klachten

Klachten moeten uiterlijk binnen 8 dagen na levering van de diensten schriftelijk aan Cindesign worden gemeld. Klachten geven de opdrachtgever nimmer enig recht betaling van de overeengekomen prijs of bijkomende kosten, geheel of gedeeltelijk op te schorten, terwijl elk beroep op verrekening uitdrukkelijk wordt uitgesloten. Aan het in behandeling nemen van een klacht kan opdrachtgever geen rechten ontlenen. Cindesign is, nadat een klacht gegrond is bevonden, steeds gerechtigd de betreffende dienst te vervangen.

 

OVERIGE BEPALINGEN

  1. Andere voorwaarden

Algemene en bijzondere voorwaarden van de opdrachtgever zijn alleen bindend wanneer zij niet in strijd zijn met de voorwaarden van Cindesign en Cindesign deze voorwaarden schriftelijk heeft aanvaard.

 

  1. Toepasselijk recht

Op deze voorwaarden, de overeenkomst die Cindesign sluit met de opdrachtgever, de totstandkoming daarvan en voorts alle door Cindesign uitgebrachte offertes en opdrachtbevestigingen is Nederlands recht van toepassing.

 

  1. Slotbepaling

Deze algemene voorwaarden zijn vastgesteld door Cindesign te Oosterhout en treden in werking per 1 januari 2021.